Tuesday, May 26, 2009

KISAH SI SEMUT.....

Aku akan mementaskan sebuah teater yang bertajuk KISAH SI SEMUT

Kisah si semut ini mengisahkan tentang beberapa ekor semut yang pergi untuk mengambil makanan. Dalam perjalanan mereka tu, mereka mengalami berbagai masalah sehinggalah mereka berjaya balik membawa makanan yang di ambil.

Cerita ini mengisahkan tentang kehidupan kita sebagai manusia. Ada yang busuk hati, dengki,tamak dan berbagai lagi. Sikap kepimpinan, kerja sama, tolong menolong dan banyak lagi ada dalam cerita ini. Tak lupa jugak dengan hiburan untuk menampakkan cerita ini menarik.
Banyak jugak la yang di masukkan dalam cerita ini.

Ini merupakan karya dan arahan sulung aku. sudah tentu ada banyak cacat celanya.
Tapi aku bersyukur kerana mempunyai kawan-kawan yang betul-betul sanggup menolong aku bagi menjayakan skrip dan cerita ini.

Cerita ini akan di pentaskan pada 3 Julai 2009. di Auditorium P. Ramlee, Taman Budaya Negeri Pulau Pinang. masuk percuma.
Jemput hadir beramai-ramai.


TERIMA KASIH PADA SEMUA PARA SAHABAT YANG MEMBERI SOKONGAN UNTUK AKU YANG TAK BEBERAPA PANDAI INI.....

25 comments:

addyaholix said...

gud luck untuk kau. aku cuma sokong dari jauh bro!

mo0ney said...

fuh..mengarah ker??

jinggo said...

addy....
o yeeaa.....

mooney..
yup...

sRiKaNd! said...

org kebanyakan mmg gitu...baru mencuba menjadi org ada-adaan...
gud luck...

jinggo said...

hahahahaha........
ada banyak......

hahaha......

errmmmmm.....

tegezoot said...

tangan atas tangan bawah tangan tangankan..

fafarafa said...

alahaiii...jauhnye nak pegi. ucap selamat dr jauh jelah yek. hehehhehe

ganbatte ~wink~wink~

artisticklytouch said...

belum buat dah tahu ada cacat cela...perbetoi la...

lagu soundtrek untuk teater sulung hang:

"njit..njit semut sapa sakit naik atas, njit njit semut sapa sakit pergi hospital.."

buleh nyanyi ramai2 time curtain call

break a leg bro!!!

Pegawai Khalwat said...

cacat tu mamu.

nyda said...

abg jinggo!!
hahaha
lama tak nampak abg hafiz noo
org bz la katakan
all da best!!
hehehehe

eliza said...

wah best2...smoga berlangsung dgn jayanya..

miss zareen said...

can i come?? ngeee~~~

abu musarrif bin abu bakar said...

break the hand..

jinggo said...

tegezoot....
tangan hang lengoh ka....

fafarafa....
tak pa... tima kasih...

art...
hospital maental boleh tak...?

pk...
hahaha....
yang ni lawak....

nyda...
bbzzzz......
selamat ngan lampu tu...

eliza....
insyallah....

miss zareen....
sila la datang....
anda di alu-alukan.....

abu...
break the otak-otak ok tak....?

.gaDis. said...

hurm gewd luck to you...
hopefully dpat smbutan yg tersgt ler hangat...

X-C said...

peh nie kes makan durian xajak... sedap if dapat makan durian time2 cam nie..

LotsOfLove-Pearls said...

hye..
thanks droppin by..
..Penang? jauh plak.. hehe..
gud luck ok..

cheers!

Purpleheart said...

semoga berjaya...

IT'S Me N.a.N.a said...

good luck!
teruskan berusaha sehingga sampai kepuncak.

harga tiket?

Bunga Rampai said...

Tahniah Jinggo! Gembira membaca entri ini.

Jangan risau, kita belajar dari kesilapan. Selalu baiki diri.

Saya kagum dengan pilihan tajuk dan jalan ceritanya. Pasti menarik. Semoga berjaya!

p/s tak ada peluang menonotn tapi harapnya ada ulasan menyusul selepas pementasan.

Salam :)

jinggo said...

gadis....
insyallah...
mai la sini tengok....
kalau datang pada bulan tu...
memang ada sebulan pementasan bemacam-macam teater...
semua percuma...
sebap bulan tu bulan festival teater di penang.....

x-c....
memang best la durian balik pulau penang....

lostoflove-pearls....
t.q...

pupleheart...
insyallah........

IT'S Me Na.na.........
tiket tak dak la cik nana...
percuma...
sebap bulan tujuh tu adalah bulan festival teater....

bunga rampai....
insyallah...
sesamalah kita doakan....

IT'S Me N.a.N.a said...

dekat maner jinggo?mcm nak pegi.tp, kesihatan nenek nie terganggu pulak 2 3 ari nie..huk..huk..aper2 pun gud luck ok!

LotsOfLove-Pearls said...

Gud luck untuk 1st teater..

kami sokong dr jauh..

future phenomenon said...

salam tumpang ziarah. jika ada yang berminat dengan teori konspirasi, sejarah nusantara yang hilang, sufism, kebangkitan akhir zaman..sila lah ke nusanaga.blogspot.com

harap salam ukhwah akan bertaut demi masa depan..sekian

abuyusof said...

..semuga berjaya dan terus berjaya sehingga ke istana budaya korlumpor.. satu hari nanti..