Sunday, May 4, 2008

BUKIT BENDERA






LANDASAN KERETAPI BUKIT BENDERA
MASA DULU-DULU....
INI SATU TINGGALAN BRITISH YANG MASIH DIGUNAKAN LAGI DISINI..
SAJA AKU TUNJUKKAN GAMBAR LAMA NI....
INILAH KEADAAN MASA DULU....

22 comments:

Ditaur said...

See Please Here

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

wah...banyaknye gambar dolu2 ye!

artisticklytouch said...

gambar masa hang dating dengan aci tanjung tokong kat atas bukit bendera tuh tak letak ka? alah, yang posing depan pondok talipon kaler merah tu.

*tiba jers

Mak Su said...

saspen tak naik keretapi style condong-condong ni?

jinggo said...

mama ranggie......
tak la banyak sangat....
dapat saja terus simpan....

art....
awek tg tokong bukan aku la....
hihihiii...

mak su.....
rugi tak naik....
3 bijik saja dalam dunia yang tinggal....

butaseni said...

alleycat buat video clip 'sampaikan salam' kat gambaq no2 hahaha

ceh,teringin pulak aku nak naik

- G O R O - said...

Salam..

Hang patut wat album gambar lama2.

crunchyahcock said...

dengan ini... secara rasminya, saya melantik jinggo menjadi arkib negeri!!!!!

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

watashi rasa kan
jinggo ni cikgu sejarah!~

izman said...

ko dulu sejarah dapat brape? minat gile ko ngan bahan bsejarah. aku salute kat ko.

Teringat kali terakhir naik keretapi bukit bendera ialah ms rombongan sekolah rendah dulu.

Puteri Cahaya said...

bagus2... ada lg, kongsi2 lerh..

jinggo said...

butaseni.....
ya ka kat situ....
berapa lama dah hang tak naik kesitu.......

goro..........
hihihi....
album tu tak la banyak..
tapi ada la sikit dalam simpanan...

ahcock...
hahaha.....
ya la arkib....

hana........
kalau aku jadi cikgu...
abih laaaa.....

izman....
aku suka simpan gambar lama saja...
sejarah dulu kantoi jugak...

puteri cahaya....
insyallah nanti aku bubuh lagi....

Pegawai Khalwat said...

Kat dunia ni, Tanjung antara beberapa buah tempat yang ada keretapi naik turun bukit.

Rollercoaster tak kira la.

jinggo said...

PK...
ya bang betoi tu....
cuma tinggai 3 tempat dalam dunia saja yang masih menggunakan keratapi jenis ni.....

tegezoot said...

Atas bukit bendera juga ada dua banglo tinggalan penjajah satu banglo Convalenscent dan satu lagi Bel Retiro(Jadi kediaman peribadi Gabenor Penang). Dan bangunan Sekolah Uplands.

Dan Usop yg karaoke kat sana tak bagi microphone kat org lain, dia kawal sorang2! Lupa diri!

wanie_agk said...

aky teringat zaman muda aku-waktu bercinta dengan uji rashid

miss_tree said...

apa habaq....?
sihat ka...?
:)

akirasuri said...

Woah!
Gambar lama yang sungguh nostalgik.. :D
Sekarang dah jauh berbeza kan.. :)

crunchyahcock said...

betoi tu lee... usop mmg mcm tu!!

jinggo, aku tag hang

bunga rampai said...

Wah, begitu rupanya dulu-dulu! Terima kasih sudi kongsi.

Salam :)

artisticklytouch said...

hang ni jarang sangat ada entry...kalau ada pun, pendek-pendek, penuh gambaq ja...mesti sebab hang takda idea kan

oleh hal yang demikian, neh aku nak habaq kat hang, aku dah tag hang...jawablah naa..

bukan apa, sian kat hang takda entry ha ha lariiiiiiiiikkkkkkk!!!

jinggo said...

tegezoot....
ya betoolll.....

wanie_agk....
teringat yeee..???

mis_tre.....
Baik.... alhamdulillah sihat....

akirasuri....
ya la sekarang dah banyak bezanyaa...
tapi ketapi tu ada lagi...

ahcock.....
nanti la kalau senang....

bunga rampai....
sama-sama.....

art....
aaallllaaaaa.....
p la tag org lain.....
huhuhuuu......