Thursday, November 6, 2008

kisah berdarah.......

Kisah ini berlaku kat Ampang… Kisah benar yang berlaku 2 tahun lepas(diceritakan oleh kawan baik kepada lelaki yang bernama Amir (nama samaran)…utk dijadikan teladan bagi kita yg masih hidup.

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki inidengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.

Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada…

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya.. Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa…

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan..

Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan benda yang berwarna biru…

Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu “apa ini…?”

Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang.. .err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai…..


17 comments:

tegezoot said...

oi! ada dapat komisyen ka dok wat iklan sabun nih?

red_scarlet said...

tongong la..
ak ingat pe bnde la gempak sngt cite bedarah...
rupe2nyew...
huh...














......................=)

nyda said...

abg hafiz dah jadi duta dynamo ke skrg?
huhuhu~

PuTeRi CaHaYa said...

ieeish...ader jg ler nak kena sekeh nih...ye ye o jer kita mmbaca
benci!!

iNsaN BiaSa said...

kesian la nenek tua tu,kena jd model sabun..xpatut betull..!!(!@#$%^ sakit otak lagi entry ni..)

iNsaN BiaSa said...

jinggo..anda kena tag dr saya...hehehe

Pegawai Khalwat said...

aku pakai Fab citrus 3 kilo.

artsoul said...

hoiiii!

Yatie said...

kui kui kui ... tak pasal2 jadi duta sabun ye bang :p

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

kena amik royalti nehhh

BurungBelatuk said...

kah3...saspeng ja aku bace td...leh kojut jantung wei...

izman said...

ha.3x.... lawaknya.

kiss of judas said...

rase mcm nak penampo je penulis crita saspen ni..


eh trima kaseh lalu2 kt blog saye.
lalu2 la slalu ye? :)

one love said...

rasa nak penampor pun ada!

:p

wanie_agk said...

hang dapat berapa komisyen?

hidayah said...

cerita ni memang nakal...

Salam perkenalan. Gotto link you!

petiais said...

dah berdebar da.ingat cerita hantu .hampeh sungguh!