Tuesday, May 15, 2007

AKU

aku.......
kasarkah perkataan itu...........
kenapa bila kita bercakap ngan orang lebih tua dari kita, kalau kita menggunakan perkataan AKU kita di anggap kurang hajar...........
aku.........
adakah perkataan itu tak boleh di gunakan............
kenapa kita boleh gunakan perkataan AKU untuk berinteraksi dengan kawan-kawan kalau perkataan itu terlalu kasar. teruk sangat kah kawan kita itu..................
aku..................
kenapa aku.................
sedangkan kalau kita memohom doa kepada ALLAH kita menggunakan AKU.......
(AKU MEMOHON DOA KEPADA MU YA ALLAH)
(PERKENANKAN DOA KU YA ALLAH)

betapa mulianya perkataan aku..........................

16 comments:

butaseni said...

shabbas betty....
entry lu yg pertama...
teruskan

butaseni said...

nyahkan gay

NezJoe said...

salam!

entri sulung ya!
selamat mem-blogkan diri anda.

Kamarul said...

selamat, selamat!

jinggo said...

butaseni......
tima kasih

nezjoe.......
baru cuba-cuba nak memblogkan diri
hi hi hi...

kamarul........
selamat-selamat alhamdulillah..

Pegawai Khalwat said...

Awat macam tajuk lagu?

jinggo said...

mana ada tajuk lagu.......
cuba nyanyi sikit nak dengaq........
lagu apa tu ha.......

rena said...

nice entry..
hinggakan waktu lunch pun saya terfikirkan tentang hal ini.

bulan said...

rasanya perkataan AKU sering digunakn bila berbual dgn kawan yg benar2 kita kenali..tidaklh disalah ertikn menggunakan bhs 'kurang ajar'..

jinggo said...

rena.....
mula-mula tima kasih kerana melawat........
dan tima kasih kerana memikirkannya...

bulan said.....
terima kasih kerana melawat aku...
ya betul itu dengan kawan2 yang mengenali kita....
macam mana dengan org lebih tua dari kita..... kita guna kan perkataan aku........ pendapat anda benar.. tapi apa kata kita pikir sejenak..... AKU....

tegezoot said...

aku? oooooooooo!!!

crunchyahcock said...

aku, I, me, saya, mera, gua, jinggo.. arre, kon he tum??

Khutub Kannah said...

salamzz..

jinggo said...

tegezoot........
ya... AKU....
....BOLEH....

CRUNCHYAHCOCK.............
AKU... hang....

kutubkannah............
ya abang perpustakaan.........
salam untuk anda kembali...


UNTUK SEMUA TIMA KASIH KERNA MELAWAT...........

bunga rampai said...

Salam kenal :)

Saya pun nak letak komen pertama untuk entri pertama ni.

Terima kasih mengunjungi blog saya. Menghargainya.

Selamat berblogging!

jinggo said...

bunga rampai......
terima kasih kerana berkunjung kesini..