Tuesday, August 7, 2007

PENJAJA..................................



Masih ada lagi orang yang bersikap begini,
kenapa perlu bergini,
adakah kerajaan kita kurang menyediakan tempat untuk berniaga,
atau mingkin perniaga ini sudah mintak tapi tak berjaya
jadi dia pon meniaga di bawah papan tanda itu dengan niat untuk protes tindakan mereka yang memilih kasih untuk memberi gerai pada orang yang sepatutnya.
Apa yang belaku sekarang, gerai kerajaan semua di ambil oleh org kaya atau mereka yang ada kepentingan dalam politik.
berapa kerat saja yang betul-betul dapat, itu pon untuk menutup mata orang ramai, orang akan nampak agihan gerai itu di buat dan di beri pada mereka yang betul-betul meniaga. Tapi ada cerita di sebaliknya.....................................................................
Ini adalah apa yang belaku sekarang..............................................
Benarkah dakwaan itu...............
Banyak yang aku dengar.............
Ada yang betol dan ada yang tak...................
Betol bagi yang menanggong...............
Tak bagi yang mendengar...............................
Adakah ini satu dakyah....................

13 comments:

kamarul said...

inilah yang dinamakan demokrasi terpimpin!
eh, ade kena mengena ke?

Mak Su said...

tanda-tanda protes gamaknyer

Nezjoe said...

jawapan bagi soalan hang tu ada dalam
soalan tu sendiri
hehe

tegezoot said...

Susah aku nak cakap... Susahlah!

butaseni said...

kalau merokok dlm audiotorium?
hhhmmmmmmmmmmmmm

jinggo said...

kamarul..............
terpimpin keeeerrrr.......
ya kot.....

mak su........
mungkin la..
selalu kena saman kot...

nezjoe......
memang ada dalam tu...
tapi bukan semua org jadi macam tu.
ada yang ok...
tapi tak banyak la yang ok...:}

tergezoot......
kalau susah jangan cakap....
baca dan tulis saja.....:}
hi hi hi hi hi......:}

butaseni.....
merokok dalam audi tu takpa...
tokey panggong bagi...
tapi ada tak bagi.....

BUTTERANDBANANA said...

Inilah dinamakan creativity....orang mesia memang creative...macam TEAM BOLA sepak M'sia tuh...terlalu creative!!

miss_tree said...

Kental betul jiwa penjaja tu.
Sama ada dia nak protes.., atau pun jualan dia hari-hari melebihi denda tu.
Hehehehhehehe..
Wallahualam.

- G O R O - said...

dia butahuruf kot...

Pegawai Khalwat said...

Kawasan tu ramai orang. Buat apa nak pi jual kat tempat yang kena sewa mahal dah tu orang tak mai.

Situ free, orang pun ramai.

jinggo said...

butterandbanana..........
kretif... memang kretiff..
team bola kita bukan kreatif tapi apa tif pon tak tau la..........

mis_tree............
tak tau la....
...... :} ....

goro...........
boleh jadi jugak dia buta huruf...
dia tak boleh baca apa yang tertulis kat situ....hihih ih hihihi hihihiii......

pegawai khalwat..........
haaa ya tak ya jugak... kat situ free... tak payah bayaq .............

Ceera said...

mungkin memprotes, tapi mungkin jugak bebal... haha... meniaga la kat kampung cheras baru, takder nye ada larangan2 bagai nak jual kuih, hehehe...

jinggo said...

ceera....
meniaga la kat mana pon...
asalkan cari rezeki halal